27.02.2016

Minirecenzja: Free! Eternal Summer - Matsuoka Rin - Toy'sworks Collection Yontengo Free!

Oprócz standardowych recenzji figurek lub nendoroidów przedstawiam Wam minirecenzje, w których opisywać będę mniejsze figurki takie jak na przykład nendoroid petite, pomniejsze figurki oferowane w boxach, takie jak Rin z dzisiejszego posta; może w przyszłości również co ciekawsze przywieszki.

Toy's Works pokusiło się o zrobienie boxu figurek głównych postaci z anime Free! od Kyoto Animation w swoich dziecięcych wersjach.
W boxie znajdziemy Haru, Makoto, Nagisę, Reia, Sousuke i dwie wersje Rina - jedną z lodem a drugą z jednym zamkniętym okiem. Obydwie są urocze, ale jednak wolę jak postać ma otwarte oczy.



Figurkę zakupiłam na facebookowej grupie mojej koleżanki Serangeli collection, na którą zapraszam.

Gdy go rozpakowałam od razu zapragnęłam dokupić drugą wersję Rina oraz Haru - wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach, zresztą sama przez moje domowe światło nie byłam w stanie uchwycić tych pięknych kolorów - są żywe, skóra Rina nie jest ziemista (patrząc na moje zdjęcia trochę się może taka wydawać).  Figurka ma 9 cm wysokości, dla przykładu nendoroid petite ma tylko 6,5 cm a jego cena oscyluje w granicach 30-38 zł. Rin kosztował 42 zł plus wysyłka, co nie jest drogo jak za tak dobrze wyglądającą figurkę.


Rin prezentuje się uroczo w czerwonej koszuli w białe paski i błękitnych spodenkach, z niesfornie opadającym na jedno ramię czarnym plecaczkiem i lodem w dłoni. Ma minę małego urwisa, bardzo pozytywnie wygląda.
Co ciekawe można mu wyjąć rękę, jednakże nie da się wyjąć mu plecaczka, chyba że mam zbyt mało siły na odczepienie go od ręki (a też nie chciałabym niczego połamać).


Co prawda to prawda, że koszt idzie razem z jakością, ponieważ przy bliższych oględzinach można dostrzec kilka wad - jedną z najbardziej zauważalnych jest złe wykonanie plecaczka, widać jego niestaranne wykonanie - posiada wypukłe kropki jak również jest lekko odpryśnięty w lewym dolnym rogu, chociaż na zdjęciu prawie wcale tego nie widać.
Jego koszula jest całkiem dobrze pomalowana, ale również zdarzają się gdzieniegdzie przeniesienia farby, a nawet pojedyncza biała kropka, najgorzej sprawa wygląda u góry koszuli gdzie kolor czerwony wszedł na kołnierzyk.


Podobne wady widać przy malowaniu bucików, skarpetki są bardzo niedokładnie pomalowane a kolor niebieski "wlewa" się w biel. Przy robieniu zdjęć dostrzegłam również czarną kropkę pod kolanem Rina, jest widoczna przy powiększeniu obrazka. Na drugiej nodze z kolei są dwie mikroskopijne kreski, które również zauważyłam dopiero na komputerze, po wgraniu zdjęć.


Mimo wszystko są to tylko niewielkie wady, które dostrzec można dopiero przy dogłębniejszym przyjrzeniu się (używając lupy), dlatego też nie wpływają na ogólny wygląd figurki, która moim zdaniem wypadła bardzo dobrze.

Również warto przyjrzeć się pudełku, które swoim kształtem przypomina karton po mleku.
Pastelowe kolory ładnie wyglądają i wpasowują się w uroczy i dziecięcy wygląd postaci, u góry pudełka jest namalowana rybka, która nawiązuje do endingu Free! Eternal Summer.


Po bokach pudełeczka widać wszystkie figurki, które znajdują się w jednym boxie - do każdego boxu jest dodana dodatkowa figurka, z tego co widziałam był to Makoto, który szczerze powiedziawszy podoba mi się najmniej.


Podsumowanie:

Seria: Free! Eternal Summer
Postać: Rin Matsuoka
Producent: Toy's Works
Wymiary: 9 cm
Data wydania: 22.12.2015
Cena: 1100 JPY na MFC, ja płaciłam 42zł
Kolorowanie: 7/10
Dokładność wykonania: 5/10
Opakowanie: 10/10
Cena: 10/10
Ogólna ocena: 8/10

To tyle na dziś! Zachęcam do komentowania moich wypocin, każdy komentarz motywuję mnie do dalszego pisania, miłego weekendu~

12 komentarzy:

  1. Całkiem fajna recka :D Co prawda, Rin nie jest moim favem, myslałam o zakupie Souske z tej serii (ewentualnie Haru albo Mako), ale jakoś nie przekonały mnie dziecięce wersje.
    Ach, i nie wiem dlaczego, ale rozbawił mnie zwrot "dodana dodatkowa" O.o Nvm! Chciałabym zobaczyć Rina z tych kolorach mówisz :3
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się zrobi cieplej to postaram się po prostu wyjść na zewnątrz i zrobić mu ładniejsze zdjęcie, jak wyjdzie wreszcie trochę słońca :)
      I dziękuję ^^ Ja najchętniej bym chyba całego boxa kupiła, jeśli wszyscy wyglądają tak dobrze na żywo jak mój Rin :)

      Usuń
    2. Ach sesja w plenerze, dobry plan :D
      Awww ale jak na suru sa drogie, to może być cięzko :/ Chociaż może z czasem stanieją! :)

      Usuń
  2. Mimo, że są urocze to jednak daruje sobie, dzięki pokazanym wadom będzie mi łatwiej żyć z tą decyzją xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, nawet nendoroidom, które kosztują około 4 razy tyle zdarzają się wady (i to dość często) w malowaniu czy dopasowaniu części, więc jak na taką figurkę wypadł nieźle! :D

      Usuń
  3. Nie oglądałam "Free", ale figurka jest świetna <3 <3 Skoro figurka mi się podoba, może to bodziec, żeby obejrzeć anime ;) :D
    http://mirella-view.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anime bardzo polecam, mimo że słyszy się wiele negatywnych komentarzy na jego temat. Trochę się pośmiałam, trochę popłakałam... jest co oglądać i na czym zawiesić oko ;)

      Usuń
  4. Witam. Czy figurki kupujesz tylko od znajomych z facebooka? Czy tez HLJ.com, Hobby Search, Ami-Ami albo przez Prxy/posrednikow prosto z Japonii (amazon, yahoo auctions, Suruga-ya ktore polecam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często kupuję z suruga-ya, amiami, nippon-yasan (większe, droższe figurki), sama robię splity na Facebooku, akurat Rina udało mi się kupić od kogoś przez Facebooka.

      Usuń
  5. Figurka jest boska *.* Uwielbiam Rina, więc chętnie pogapiłam się na jego dziecięcą, plastikowa wersję ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cute, jak na trading figure. Jegomość z okularami mnie się podoba (nie ogarniam serii).

    OdpowiedzUsuń