22.02.2016

Mahou Shoujo Madoka★Magica - Ultimate Madoka Nendoroid od Good Smile Company


W dzisiejszej recenzji pragnę przybliżyć Wam nendoroida Madoki Kaname z serii Puella Magi Madoka Magica.

Myślę, że większość z Was wie czym jest nendoroid, ale w gwoli ścisłości wyjaśnię - to mała, najczęściej dziesięciocentymetrowa figurka postaci z anime/ mangi/ gry/ komiksu w swojej chibi wersji, posiadająca wymienne elementy, takie jak np. dodatkowe rączki, buźki i inne dodatki.

Jak już niektórzy mogli zauważyć, recenzowana Madoka to wersja Ultimate. Jeśli ktoś oglądał serię do końca to na pewno ta postać Madoki nie jest mu obca, jeśli nie - nie będę spoilerowała, ale polecam obejrzeć, warto.







W ślicznym fioletowo-różowym opakowaniu znajdziemy podstawowe ciałko, jedną wymienną buźkę, cztery części łuków do składania, strzałę, wymienne rączki i okrągłe tło, które można doczepić do standardowej podstawki. Co ciekawe, wewnętrzny kartonik posiada śliczne tło, które możemy wykorzystać do robienia zdjęć.


Jak na skurczoną wersję, Godoka wypadła całkiem nieźle, jeśli chodzi o malowanie, które wykonano bez zarzutu, nie dopatrzyłam się żadnych niedociągnięć. Szczególną uwagę zwraca pięknie pomalowana od spodu sukienka. Godokę możemy usadowić wsadzając bolec u dołu sukienki bądź we włosy, chociaż gdy przytrzymywana jest włosami nieznacznie widać pochylenie jej główki, co wygląda dość nienaturalnie, brzydko.



Jednym z najbardziej widocznych minusów jest mocowanie skrzydeł - bardzo trudno je dopasować do otworów tak, aby nie spadały, a gdy już po wielu ciężkich próbach umocowania ich uda nam się wygrać tą bitwę to musimy starannie i lekko przechylić Madokę tak, aby się nie przewróciła - ze skrzydłami niestety szybko traci równowagę. Gdy bolec jest umocowany we włosach to, jak już wcześniej wspominałam, przechyla ona głowę w przód i nie wygląda to zbyt ładnie. Nie jest to dość wygodne, dlatego moja Madoka do tej pory stała bez
skrzydeł. Podczas pisania recenzji postanowiłam
jednak ponownie zmierzyć się z tym problemem i za drugim razem udało mi się przymocować ten niesforny dodatek, strasznie mnie to ucieszyło, bo wreszcie figurka jest kompletna.


Podczas robienia zdjęć do recenzji po raz pierwszy użyłam madokowych dodatków i bardzo się rozczarowałam. Problemem jest umocowanie obydwu łuków w jej łapki. Dłonie odpadają, ramiona odpadają, strzała wypada, a sam łuk również nie chce się trzymać na dłużej niż kilka sekund przez co nie byłam w stanie sfotografować jej bojowych póz.


Madoka pod względem wizualnym jest zrobiona ładnie i schludnie, wielkim minusem jest niestaranne i nieprzemyślane wykonanie jej dodatków, przy których trzeba się namęczyć lub po prostu odpuścić pozowanie. Moim zdaniem najładniej wygląda z uśmiechniętą buźką i wyciągniętymi rękami, więc nie sprawiło mi to aż tak wielkiego zawodu, nie mniej jednak jest to uciążliwy defekt, bo nie po to kupujemy figurkę z dodatkami, aby z tych dodatków nie móc skorzystać, prawda? 


Podsumowanie: 

Seria: Puella Magi Madoka Magica/ Mahou Shoujo Madoka Magica
Postać: Madoka Kaname
Producent: Good Smile Company
Wymiary: 10 cm
Data wydania: 24.04.2013
Cena: 3333 JPY podczas premiery, ja zapłaciłam 220 zł z wliczoną już wysyłką

Model: 8/10
Kolorowanie: 10/10
Dokładność wykonania: 6/10
Opakowanie: 9/10
Dodatki: 3/10
Cena: 8/10

1 komentarz:

  1. Piękna figurka *.* Mam Madokę i Homurę w wersji mundurkowej, ale bardzo bym chciała Godokę i Homuficelka~~ <3
    http://www.mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń