19.02.2017

Wonder Festival 2017 [Winter] - podsumowanie


Dziś w nocy odbył się Wonder Festival - jest to co półroczne wydarzenie odbywające się w Chibie, w Japonii w lutym oraz sierpniu. Głównym celem imprezy jest wystawa oraz sprzedaż tzw. garage kit'ów, czyli figurek robionych głównie przez amatorów w bardzo małych ilościach, więc zdobycie ich poza tą imprezą może być trudne. Oprócz tego znani producenci figurek prezentują swoje przyszłe projekty, co cieszy się niemałym zainteresowaniem ze strony kolekcjonerów. Sama zarwałam dziś nockę, by śledzić najświeższe informacje z imprezy.


Najrzetelniejsze podsumowanie znajdziecie na Facebooku u EXkurogane Blog (klik) oraz na MyFigureCollection (klik). Sama dodałam kilkadziesiąt zdjęć z WonFesu (tu), ale jest to zaledwie garstka figurek, które ukazały się na imprezie.

Moje wrażenia

Przyznaję bez bicia, że jestem lekko rozczarowana całym wydarzeniem, liczyłam na gadżety lub figurki z Kobayashi-san Chi no Maid Dragon, nie zostało pokazane nic. Liczyłam również na jakiekolwiek nowe gadżety z Kuroshitsuji przy okazji wyjścia nowego filmu, co prawda została pokazana jedna lalka Ciela, ale one są okropnie drogie. Zamiast tego zostaliśmy zalani figurkami z serii Fate, Re:Zero (a raczej zmasowanym atakiem figurek Rem i jednym nendoroidem Emilli), Touken Ranbu i Kantai Collection.
Miłym zaskoczeniem były zapowiedzi nendoroidów z Disneya oraz z Pokemonów.

Nendoroid Kanny byłby przeuroczy! 

Czekałam również na prototyp statuteki Rem od Alter, wręcz myślałam, że będzie to pewniak, niestety byłam w błędzie. Znając opóźnienia tego producenta może doczekamy się jej na następnym WonFesie.


Miałam też wielką nadzieję, że wreszcie będę mogła pogodzić swój portfel z nadchodzącą ceną skali Makoto i Haru od Alter, tutaj również cisza i nadal pozostaje nadzieja, że uda mi się zebrać całą kwotę na ich premierę (najlepiej by było jakby przełożyli ich na styczeń 2018!)


Figurkowe "must have"!

W obliczu nadciągających pre-orderów, które czekają jeszcze na swoje opłacenie, jestem całkiem zadowolona z nadchodzących nowości. Żadne ogłoszenie nie wbiło mnie w fotel i nie są to figurki, które prędko wyjdą, więc nie trzeba się zamartwiać pustkami w portfelu (przynajmniej mam taką nadzieję!).

1. Nendoroid Atsuko Kagari z Little Witch Academia

Obejrzałam dopiero 2 odcinki, ale anime zapowiada się świetnie i kojarzy mi się się z Harrym Potterem, co dodaje mu uroku i nutkę nostalgii. Sama Atsuko wygląda w nendoskowej formie prześlicznie, więc nawet się nie oszukuję, że się jej oprę.



2. Nendoroidy Asha i Lilie z Pokemonów

Myślę, że dla wielu osób Pokemony to dzieciństwo i sama chciałabym mieć Asha na półeczce. 
Lilie natomiast jest bohaterką najnowszych gier Pokemon - Sun i Moon. Polubiłam jej postać i jest mile widziana w mojej kolekcji. Szkoda, że najprawdopodobniej będą to figurki limitowane (i drogie T_T), dostępne tylko w Pokemon Center, ale bądźmy dobrej myśli! 




3. Nendoroidy z Yuri!!! on ice - Victor Nikiforov i Yuri Plisetsky

Chyba nie trzeba wiele mówić, wystarczy mieć internet i od razu widać jak wielki hype jest na tą serię, która złapała w swoje sidła również i mnie. Zapieram się rękami i nogami, by nie kupować żadnych przywieszek i innych gadżetów, bo zostałabym bankrutem, ale figurki to już co innego! Cóż, zawsze to lepsze kupić kilka figurek niż figurki i przywieszki, nie?
Mam cichą nadzieję, że z czasem zrobią też ich wersje w zwykłych ubraniach. 




4. Statuetka Victora z Yuri!!! on ice od Megahouse 

Co tu dużo mówić, chyba wystarczy przyjrzeć się prototypowi. Mam nadzieję, że cena mnie nie zabije.


That butt :o


5. Statuetka Aoby&Rena od Orange Rouge 

Ta figurka rzeczywiście mnie zaskoczyła, ale pozytywnie. Co prawda mam już jednego Aobę w swojej kolekcji, ale chyba pokuszę się o kolejnego, zwłaszcza, że mają tego samego rzeźbiarza, a figurka od Max Factory wyszła znakomicie. Trochę szkoda, że to tylko 1/8, bo mój Aoba jest w skali 1/7, ale nie muszą stać na jednej półce :D



6. Nendoroid Emilii z Re:Zero

Spodziewałam się nendoroida Emilii na WonFesie i jak widać tutaj się nie zawiodłam, teraz pozostaje tylko czekać na pre-ordery.



7. Haru i Makoto z Free! od Chara-Ani

O ile dobrze pamiętam, to te figurki zostały zapowiedziane na letnim WonFesie. Mało kto o nich mówi, bo ni to nendo ni figurka, ale jako osoba siedząca po uszy we Free! zainteresowałam się nimi i możliwe, że je zamówię - wszystko zależy od ceny. Nawet nie jestem pewna ich wielkości, bo nie znalazłam informacji na ten temat, ale stawiam, że mają około 10 cm wysokości.




8. Nendoroid more: Halloween

Jako osoba wielbiąca klimaty halloweenowe na pewno nie przegapię okazji zamówienia sobie takiego zestawu do nendoroidów. Ciekawa jestem jak będzie taki set wyglądał, oby wyszedł jeszcze przed październikiem. 
Jak widać będzie też zestaw bożonarodzeniowy, ale niespecjalnie mnie interesuje.



9. Ram z Re:Zero od Good Smile Company 

Rem musi mieć swoją siostrę u boku, co tu dużo mówić? :D 



10. Nendoroidy postaci z Disneya

Zastanawiam się też nad disneyowskimi nendoroidami, ale będzie to zależne od ceny i daty wydania. Miło, że GSC zabrało się za więcej bajkowych postaci, ale nie jest to coś, co bardzo bym chciała.



Z mojej strony to by było na tyle! Może też czekaliście na coś, czego nie pokazano? Macie swoje listy życzeń? Pochwalcie się w komentarzach i do napisania!

11 komentarzy:

  1. Myślę, ża na figurki z "Kobayashi-san Chi no Maid Dragon" przyjdzie jeszcze pora, sam chciałam bym Kanne i Toru. :D
    Osobiście zawiodłam się niektórymi figurkami z "Re:Zero" myślałam, że rzucą w nas nendosem Subaru, jakimiś figurkami Felixa, Beako, Felt i Subaru. A tu wielka lipa. ; __ ; Nendoska Kazumy z "konosuby" też się nie doczekałam. Zamiast tego jak zawsze pojawił się pierdyliard rzeczy z Statków, mieczy i fate. :v
    Ja osobiście jestem ciekawa nendosków Belli, Arielki i Roszpunki. Jak już jesteśmy przy temacie nendo z bajek i filmów to ja chcę nendo z "Harrego Pottera" i "Władcy pierścieni". XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam 90% pewności że stuff z Maid Dragon wyjdzie.
      Wiecej Re:Zero - tutaj było to w 100% pewne tak jak i z Yaoi on Fire

      Usuń
    2. Ojaa, też bym chciała potterowe nendoski :D I własnego małego Frodo! *_*
      Też jestem zła na to, że zalali nas wodospadem fejtów, toukenów statków i miliony Rem a nie dali nic ciekawego, ehh. Ok, można się było spodziewać tego wodospadu, ale w tym roku już z fejtami grubo przesadzili! xD
      Tak bardzo marzę o nendoroidach Betty i Felixa ;w;
      A jak nie zrobią mi nendosków z Kobayashi-san to się pogniewam!

      Usuń
    3. Ja bym chciała Legolasa, Aragorna, Bilbo i Frodo! *^*
      Ja też się pogniewam jeśli ne dają nendosów z "Kobayashi-san".
      Osobiście jestem zła na GSC, zawsze wydają tyle nendo chłopaków z mieczy a trudno jest im zrobić nendoski Subaru, Felixa i Kazumy. :V Mam wielką nadzieję, że jeszcze pojawią się ich nendoski.

      Usuń
    4. Felix to prawie jak dziewczynka! No muszą go w końcu zrobić! >w<
      A do Rem i Emilii MUSI być Subaru! D:

      Usuń
    5. Felix to NIE dziewczynka
      To coś wspanialszego

      A FATE, FATE i VOCALOIDy zawsze będa miały dużo stuffu bo one sa popularne od X serii/lat i stały się już "mainstreamowe"

      Usuń
  2. W sumie nie jest AŻ tak źle, ale faktycznie,gdy liczy się na jakąś konkretną serie a z niej nic się nie pojawia to od razu humor jakiś gorszy. Ja liczyłam na jakieś nowe zapowiedzi figsów z Tales of, ale się przeliczyłam. T.T Do obserwowanych wrzuciłam sobie nendo i skalę rosyjskiej wróżki i nendo z FMA, ale to tyko dlatego, że jestem ciekawa jak wyjdą, pewnie ostatecznie kupię tylko wróżkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobraź sobie nendo wróżki w jego zwykłym stroju z kapturkiem *-* obrazę się jak nie zrobią więcej nendo z nimi! xd
      Skala od Toys Works pewnie będzie słaba, patrząc na panów pływaków :<

      Usuń
  3. oborze te brzydale z Free XD
    W ogóle ten Ałoba jak będzie tak wyglądał jak na obrazku, to będzie pasić do Ciela od Koto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dobrze myślisz, chciałam nawet o tym napisać, ale nie wiem czy będą stali obok siebie to się wstrzymałam od komentarza xD Dwaj panowie ze swoimi koniami, he. Psami w sumie też jak dokupię mu Sebastiana :D a Aoba ma Rena
      Jakie brzydale, bardzo fajne! xD

      Usuń
  4. Osobiście nie znalazłam nic dla siebie.
    Ani jednej figurki.
    Aż po prostu żal.

    Jeden plus takiej sytuacji - portfel nieco odpocznie :P

    OdpowiedzUsuń